Obiective
- Să prezinte studenţilor aspectele semnificative de management al firmelor de RP, activităţile derulate şi cerinţele impuse pentru
- Să familiarizeze studenţii cu lucrul într-o agenţie de profil, produsele realizate, lucrul cu clientul
Continut
- Locul si rolul Agentiilor de presa. Relatia cu Dep. de RP si alte firme. Istorie, evoluţie, similitudini şi diferenţe, Funcţionarea unei Agenţii de RP. Organizare, misiuni, tipologii
- Firma de RP. Produse şi servicii furnizate, Acte juridice/contabile uzuale in activitatea de agentie (contracte comerciale, contracte de sponsorizare si mecenat, legislatia publicitatii), Relaţia cu clientul. Client Service şi Account Management. Activitatea în Depart. Client Service, Relaţia cu clientul. Participarea la Pitch-uri şi licitaţii
- Redactarea documentatiei, a ofertelor tehnice si financiare (I), Redactarea documentatiei, a ofertelor tehnice si financiare (II), Realizarea unui draft. Brieful de agenţie, Tehnici de prezentare şi de negociere cu clientii. Realizarea ofertei.
Bibliografie
Bland, Michael, &, 1998, Effective media relations. How to get results, Kogan Page, London
Bowdin, Glen, Allen, Johnny, O’Toole, William, Harris, Rob, McDonnell, Ian – Events Management, Second Edition, Elsevier Ltd., Great Britain, 2006;
Coman, Cristina, 2000, RelaŃiile cu Mass-media, Ed. Polirom, Iaşi
Coman, Cristina, 2001, RelaŃii Publice, principii şi strategii, Ed. Polirom, Iaşi
Dagenais, Bernard, 2002, Profesia de relaŃionist, Ed. Polirom, Iaşi
Dagenais, Bernard, 2004, Campania de Relatii Publice, Ed Polirom, Iasi
David, George, 2002, RelaŃii Publice, o garanŃie a succesului, Ed. Oscar Print, Bucureşti
Dozier, David M., 1995, Manager’s Guide To Excellence in PR and Communication Management, Hillsdale, New Jersey
Green, Andy, 2007, Creativity in Public Relations, Ed. Kogan Page, London and Philadelphia;
Iacob, Dumitru, 2003, RelaŃiile Publice. EficienŃă şi comunicare, Ed. Comunicare.ro, Bucureşti
Johns, Gary, 1998, Comportament organizaŃional, Ed. Economică, Bucureşti Kotler, Philip & Keller, Kevin Lane, 2008, Managementul marketingului, Bucureşti, Ed.Teora
Marconi, Joe – Ghid practic de relaţii publice, Editura Polirom, Iaşi, 2007;
Newsom, Doug, &, 2004, Totul despre relaŃiile publice, Ed. Polirom, Iaşi Newsom, Doug, Carrell, Bob, 2004, Redactarea materialelor de relaŃii publice, Ed. Polirom, Iaşi
Rogojinaru, Adela, 2005, Relaţii Publice. Fundamente interdisciplinare, Bucureşti, Ed. Tritonic,.
Stefan Pruteanu, Corneliu Munteanu, 2000, InteligenŃa marketing plus, Ed. Polirom, Iaşi
Theaker, Alison – The Public Relations Handbook, Second Edition, Routledge Tazlor & Francis Group, London and New York, 2004.
Vegheş, Ruff Iulian; Grigore, Bogdan, 2003, RelaŃiile publice şi publicitatea online, Ed. Polirom, Bucureşti
White Jon, Mazur Laura, 1995, Strategic Communications Management, Making Public Relations Work, Addison-Wesley Publishing Company, Harlow, Great Britain.
Wilcox, Dennis L, Cameron, Glen T, Ault, Phillip H. Agee, Warren K. 2009, Relaţii publice. Strategii şi tactici, Ed Curtea veche, Bucuresti
Profesor
Conf. univ. dr. Radu Bîlbîie – Curriculum Vitae