• Despre
  • Evenimente
  • Specializari
    • Planuri de invatamant
  • Admitere
    • Admitere septembrie 2019
    • Admitere iulie 2019
    • Admitere Iulie 2018
    • Masterat
  • Cursuri
  • Licență
    • Licență 2019
    • Licență Iunie 2018
  • Contact
  • Linkuri

Comunicare internă şi culturi organizaţionale

Obiective

Obiectiv general:

Identificarea şi asimilarea diferitelor abordări conceptuale, strategice și metodologice şi a teoriilor care definesc organizația, cultura organizațională și comunicarea internă în organizații.

Obiective specifice:

– Asimilarea conceptelor fundamentale și a dimensiunilor care definesc organizația, cultura organizațională și comunicarea internă în cadrul organizațiilor.

– Cunoașterea și înțelegerea caracteristicilor, funcțiilor și valorilor organizaționale, precum și a diferitelor tipuri de organizații și culturi organizaționale

– Stabilirea reperelor teoretice şi conceptuale ce caracterizează orientările actuale în organizaţiile de relaţii publice;

– Dobândirea unor competențe specifice în analiza diferențelor dintre organizații;

– Înţelegerea şi aprofundarea abordării psiho-sociologice şi comunicaţionale asupra organizaţiilor de relaţii publice: studiul interacţiunilor, al motivaţiilor, al reprezentărilor sociale, al fluxului comunicaţional, al diferitelor tipuri de public vizate;

– Definirea responsabilităţilor sociale în cadrul organizaţiilor de relaţii publice.

Continut

Elemente de sociologie organizațională. Definții operaționale și abordări contemporane

Cultura organizațională : concept, caracteristici  și elementele componente ale acesteia; factori culturali specifici

Interacțiunea socială în organizație. Rolul comunicării interne în consolidarea culturilor organizaționale

Organizația de relații publice: funcții și valori. Perspective asupra managementului schimbării în organizație ; Deparatamentul de relații publice al organizației ; Relații publice pentru angajați. Presa de întreprindere

Bibliografie

  1. ROGOJINARU, Adela, 2005, Relațiile publice: fundamente interdisciplinare, București: Ed. Tritonic, Colecția Comunicare – Media.
  2. ROGOJINARU, Adela (coord.). 2009, Comunicare și cultură organizațională: idei și practici în actualitate, București: Tritonic.
  • Introducere, pp. 7-14
  • Osoianu Berneagă – Publicația internă a companiei, între jurnalism și propagandă, pp. 198-222
  • Șerbănică – Evaluarea PR-ului și a comunicării corporative – o perspectivă interdisciplinară pp. 238-247
  1. Olivesi, Stephane, 2005. Comunicarea managerială. O critică a noilor forme de putere în organizații. București: Tritonic. Traducere de Mona Moldoveanu și Valentina Pricopie
  • Capitolul I. Instituționalizarea comunicării în companie, pp. 13-46
  • Capitolul II. Organizația comunicațională, pp. 47-77
  1. Cabin, Philippe & Dortier, Jean-Francois (coord.), 2010, Perspective actuale. Iași: Polirom. Traducere de Luminița Roșca și Romina Surugiu.
  • Cabin – Comunicare și organizație, pp. 147-163
  1. HOFSTEDE, Geert, HOFSTEDE, Gert Jan & MINKOV, Michael, CULTURI ȘI ORGANIZAȚII. SOFTUL MENTAL. Cooperarea interculturală și importanța ei pentru supraviețuire, București: Humanitas. Traducere de Mihaela Zografi.
  • Capitolul III. Culturile din organizații, pp. 291-362.
  1. Vlăsceanu, Mihaela, 2003, Organizaţii şi comportament organizațional, Iași: Polirom.
  • Capitolul 5. Proiectare și schimbare organizațională. Noi forme de organizare, pp. 173-229
  • Capitolul 7. Cultura organizațională, pp. 262-280
  1. NEAGU, Cibela și UDRESCU, Mircea, 2008, Managementul organizației, București: Editoura Tritonic.
  • Capitolul 1: Organizația – forme și caracteristici, pp. 11-25
  • Capitolul 2. Relațiile organizației cu mediul ambient, pp. 26-33
  • Capitolul 3. Cultura organizațională, pp. 34-44

Profesor

Prof. univ. dr. hab. Valentina PRICOPIE – Curriculum Vitae

Facebook
Facebook

Cereri tip

Cauta in site

"Dacă ar fi un sfat pe care l-aş da viitorilor candidaţi, atunci nu le-aş spune decât să ştie că, dacă pasiunea lor este Comunicarea, atunci la Facultatea de Litere, Departamentul de Ştiinţe ale Comunicării, vor găsi cu siguranţă profesionalism, deschidere şi calitate a cursurilor.” (Alexandra Sasu – Marturii ale studentilor)
"Majoritatea profesorilor ce predau aici nu sunt doar „oameni de litere”, ci sunt profesionişti dacă nu chiar în relaţii publice, cu siguranţă în domenii conexe, precum mass-media, publicitate etc., astfel că perspectiva pe care o oferă studenţilor este dublă: atât teoretică, cât şi practică."
(Andreea Dobre - Gandurile unei foste studente)

Marturii Studenti CRP

  • Alexandra Sasu – Testimonial – Facultatea de Comunicare si Relatii Publice – Frecventa Redusa
  • Gandurile unei foste studente – Andreea Dobre

Logare in E-Campus Litere

Utilizator

Parolã

Articole recomandate


Net Neutrality or Internet Freedom? How the Repeal of Net Neutrality May Affect PR

How to Maximize the Value of Forward-Looking PR Measurement

Institute for Public Relations Logo

Social Media and Fake News: Understanding News Media Professionals Perspective

2018 CASE STUDY COMPETITION

Global Communications Survey 2018

Ready for big data in communications?

Echipa IFR

Copyright © 2019 Litere ID IFR - Facultatea de Litere - Universitatea din Bucuresti