Obiective
Obiectiv general:
Identificarea şi asimilarea diferitelor abordări conceptuale, strategice și metodologice şi a teoriilor care definesc evoluţia relaţiilor publice ca disciplină specifică a științelor comunicării.
Obiective specifice:
– Cunoașterea principiilor de bază ale profesiei de relaționist și diferențele față de profesia de jurnalist.
– Înțelegerea planului campaniei de relații publice și aprofundarea etapelor campaniei de relații publice
– Stabilirea reperelor teoretice şi conceptuale ce caracterizează orientările actuale în organizaţiile de relaţii publice;
– Elaborarea schematică a politicilor, strategiilor şi programelor de relaţii publice;
– Înţelegerea şi aprofundarea abordării psiho-sociologice şi comunicaţionale asupra organizaţiilor de relaţii publice: studiul interacţiunilor, al motivaţiilor, al reprezentărilor sociale, al fluxului comunicaţional, al diferitelor tipuri de public vizate;
Continut
Relaţiile publice – abordare teoretică. Definiţii, concepte, principii şi valori
Organizaţia de relaţii publice: definire, tipologii, exemplificări. Elemente de psiho-sociologie organizaţională; Identitate vizuală, branding și rebranding; Public, publicuri şi opinie publică
Abordarea strategică în relațiile publice
Campania de relații publice: metode și strategii; Elaborarea planului de comunicare strategică: definirea problematicii, analiza situaţiei, stabilirea obiectivelor; etape şi evoluţie; Trei termeni: Idee – concept – strategie, un scop: succesul campaniei
Metode de evaluare în relațiile publice
Profesia de relaţionist: aspecte identitare
Bibliografie
Dagenais, Bernard, 2002, Profesia de relationist, Iasi: Ed. Polirom, Colectia Collegium.
Dagenais, Bernard, 2003, Campania de relatii publice, Iasi: Ed. Polirom, Colectia Collegium.
Marconi, Joe, 2007, Ghid practic de relatii publice, Iasi: Ed. Polirom, Colectia Collegium.
OLIVER, Sandra, 2009, Strategii de relații publice, Iași: Ed. Polirom, Colecția Collegium.
ROGOJINARU, Adela, 2005, Relațiile publice: fundamente interdisciplinare, București: Ed. Tritonic, Colecția Comunicare – Media.
Profesor
Prof. univ. dr. hab. Valentina PRICOPIE – Curriculum Vitae