• Despre
  • Evenimente
  • Specializari
    • Planuri de invatamant
  • Admitere
    • Admitere septembrie 2019
    • Admitere iulie 2019
    • Admitere Iulie 2018
    • Masterat
  • Cursuri
  • Licență
    • Licență 2019
    • Licență Iunie 2018
  • Contact
  • Linkuri

Strategii ale discursului narativ

Obiective

Studenții să înțeleagă importanța narativității în societatea contemporană;

Să-și însușească un repertoriu de strategii şi tehnici de construcţie a discursului narativ;.

Să poată pune în relaţie configuraţii narative aparţinând unor arii culturale diferite;

Să poată identifica şi interpreta factorii culturali care modelează discursul narativ şi condiţionează negocierea sensurilor;

Să poată deconstrui, în mod avizat, configuraţiile discursive contemporane.

Continut

Vocaţia antropologică de a povesti

Formele şi funcţiile naraţiunii în viaţa cotidiană

Definiţia naraţiunii. Planurile constitutive ale acesteia (diegeză/discurs)

Strategii de organizare a informaţiei narative din perspectiva instanţei producătoare: 1) Timpul (ordine, viteză, frecvenţă)

2) Perspectiva /focalizarea („zero”, internă, externă)

3) Vocea (naraţiuni cu sursa declarată/cu sursă neasumată). Narator creditabil/narator necreditabil

Strategii de reconfigurare a informaţiei narative din perspectiva instanţei receptoare. Naraţiune factuală/naraţiune ficţională. Norme de verosimil

Naraţiunea cinematografică şi cea a serialelor TV. Genuri narative şi tipare de consum

Intrigă şi tipuri de personaje

Surpriză şi suspans; final cu sau fară deznodământ. Confirmarea/ frustrarea aşteptărilor publicului

Strategii şi  formule narative în publicitate

Elemente narative în fotografie şi în artele plastice

Naraţiunea şi noile platforme de comunicare

Bibliografie

Bal, Mieke, Naratologia. O introducere în teoria naraţiunii, trad. Sorin Pârvu, Iaşi, Institutul European, 2008

Berger, Arthur Asa, Narratives in Popular Culture, Media and Everyday Life, Sage Publications, 1996

Denning, Stephen, Arta povestirii în afaceri. Un ghid pentru lideri, trad. Ovidiu Dajbog-Miron și Florin Tudose, București, Ed. Publica, 2011, pp. 33-60

Moraru, Mădălina, Mit şi publicitate, Bucureşti, Editura Nemira, 2009, cap. „Mitul şi naraţiunea publicitară”, pp. 77-117

Profesor

Lect. univ. dr. Fernanda Osman – Curriculum Vitae

Facebook
Facebook
fb-share-icon

Acces Campus Virtual

Taxe

Cereri tip

Cauta in site

"Dacă ar fi un sfat pe care l-aş da viitorilor candidaţi, atunci nu le-aş spune decât să ştie că, dacă pasiunea lor este Comunicarea, atunci la Facultatea de Litere, Departamentul de Ştiinţe ale Comunicării, vor găsi cu siguranţă profesionalism, deschidere şi calitate a cursurilor.” (Alexandra Sasu – Marturii ale studentilor)
"Majoritatea profesorilor ce predau aici nu sunt doar „oameni de litere”, ci sunt profesionişti dacă nu chiar în relaţii publice, cu siguranţă în domenii conexe, precum mass-media, publicitate etc., astfel că perspectiva pe care o oferă studenţilor este dublă: atât teoretică, cât şi practică."
(Andreea Dobre - Gandurile unei foste studente)

Marturii Studenti CRP

  • Alexandra Sasu – Testimonial – Facultatea de Comunicare si Relatii Publice – Frecventa Redusa
  • Gandurile unei foste studente – Andreea Dobre

Articole recomandate

Returning to work in the future of work
Student resistance movements in higher education
Acute Stress Reduces the Social Amplification of Risk Perception

Institute for Public Relations Logo

Echipa IFR

Copyright © 2021 Litere ID IFR - Facultatea de Litere - Universitatea din Bucuresti

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.